دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

لُبِّ انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهیست. (امام خامنه ای)

دانشجویان عدالتخواه رفسنجان

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

تفسیرهای ایرانی و آمریکایی از تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای+ جدول

در مورد مفهوم «تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای» در حال حاضر دو تفسیر ارایه شده است. یکی را می‌توان «تفسیر خوش‌بینانه» و دیگری را «تفسیر بدبینانه» دانست. در جدول زیر سعی شده است دلایل تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل و ارتباط آنها با موضوع هسته‌ای ایران بررسی شود.

به گزارش عیارآنلاین، در مورد مفهوم «تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای» در حال حاضر دو تفسیر ارایه شده است. یکی را می‌توان «تفسیر خوش‌بینانه» و دیگری را «تفسیر بدبینانه» دانست.

تفسیر خوش‌بینانه

در تفسیر خوش‌بینانه مفهوم «تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای» اینگونه معنا می‌شود: هر تحریمی که در دلایل اعمال آن موضوع هسته‌ای بیان شده باشد «تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای» است.

با توجه به سخنان آقای دکتر ظریف و آقای دکتر عراقچی می‌توان گفت که تیم مذاکره کننده ایرانی این تفسیر را از «تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای» درذهن دارند.متن غیر رسمی منتشر شده از سوی تیم ایرانی قبل از انتشار بیانیه لوزان و نیز صحبت‌های دکتر عراقچی در صدا و سیما موید این مطلب است.

تفسیر بدبینانه

تفسیر دیگری که از «تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای» ارایه می‌شود، تفسیر بدبینانه است. این تفسیر بر این نکته تاکید می‌کند که بیشتر تحریم‌ها دلایل ترکیبی داشته و در کنار مباحث هسته‌ای، مسایل حقوق بشری، حمایت از تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی (WMD) نیز وجود دارد.

به عبارت دیگر در این تفسیر تنها تحریم‌هایی مرتبط با موضوع هسته‌ای قلمداد می‌شود که صرفا به دلایل فعالیت‌های هسته‌ای ایران وضع شده باشند. که البته این نوع تحریم‌ها بسیار کم است. اعضای کنگره آمریکا از این نوع تفسیر حمایت می‌کنند.

در جدول زیر سعی شده است دلایل تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل و ارتباط آنها با موضوع هسته ای ایران بررسی شود.

تحریمهای هسته ای تحریمهای هسته ای تحریمهای هسته ای تحریمهای هسته ای

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۳۰
دانشجویان عدالتخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی